http://www.winmentalhealth.com/images/parental_internet_control_software_child_on_internet2.jpg
متاسفانه به دلیل سطح پایین سواد والدین امروزی در ایران،کنترل بر فرزندان در اینترنت به نادیده گرفته می شود. کودکان و نوجوانان به دلیل معصومیت ذاتی خود در معرض خطرهای جبران ناپذیری در فضای بسیار وحشی اینترنت هستند.تعداد سایت های مستهجن و پورنو در اینترنت بسیار زیاد است و حتی تعداد آنها از تعداد سایت های مفید نیز بیشتر است.این وظیفه ی والدین فرزند است که از ورود فرزند خود به این سایت ها، که اکثرا نیز از سد فیل*ترینگ عبور می کنند ونادیده گرفته می شوند،جلوگیری کنند.
در این پست 5 نرم افزار کاربردی و کاملا رایگان را به عنوان Parental Control معرفی می کنیم.باشد که در میان خانواده های ایرانی نیز این امر فرهنگ سازی شود.

اولین : نرم افزار داخلی ویندوز Windows Parental Control Software :

free parental control software

ویندوز ویستا و ورژن های بالاتر از آن دارای نرم افزار داخلی parental control هستند که در منوی Control Panel ویندوز قابل اجرا است و شما باید سایت ها و مطالب مستهجن را از طریق آن بلوکه کنید.همچنین می توانید زمان اتصال فرزندتان به اینترنت و نرم افزارهای مورد استفاده توسط وی را نیز محدود کنید و در آخر گزارشی از کارهای انجام شده توسط وی را به دست بیاورید.

دومین : OpenDNS

opendns

این نرم افزار نه تنها محتوای اینترنت را کنترل می کند بلکه از کامپیوتر شما در برابر phishing attacks محافظت می کند.تنها کاری که شما باید بکنید این است که نام را برای به عنوان nameservers برای کامپیوتر خود مشخص کنید و یک free web account بسازید.همچنین می توانید از opendns در dns server خود نیز استفاده کنید.این سایت شامل لیستی از سایت هاست که شما هم می توانید به آن سایتی را اضافه کنید و بلوکه کنید.
سومین : Kidzui
http://img42.imageshack.us/img42/5850/kidzui.png
Kidzuiیک نرم افزار مجانی و امن کنترل فرزندان است که به شکل یک مرورگر وب می باشد و یکی از بهترین ها در مورد Parental Control است.این نرم افزار به کودکان اجازه ی دسترسی به بازی ها و ویدیو ها و مطالب مورد تایید والدین را می دهد.این مرورگر امکانات زیادی برای سرگرم کردن کودکان در دنیای مجازی دارد فقط کافی است این نرم افزار را دانلود کنیدو سپس اجرا کنید.یکی از بهترین قابلیت های Kidzui اینست که صفحه نمایش مرورگر را fullscreen می کند و اجازه ی دسترسی به قسمت های دیگر کامپیوتر از بچه ها را می گیرد تا کودکان در کامپیوتر شما به دنبال چیزهای خاصی نتوانند بگردند! همچنین می توانید برای کنترل و مانیتورینگ از Application Blocke استفاده کنید.
چهارم : Visikid

free parental control software

Visikid بیش از یک monitoring application است که بر روی فعالیت kid’s activities به شدت فوکوس می کند.این نرم افزار،برنامه ها ی باز شده و سایت های باز شده توسط فرزندان را مانتیور می کند.از جمله کارهایی را که Visikid می کند شامل موارد زیر است :
http://img35.imageshack.us/img35/4335/visikid.png
Check visited websites
Check used applications
Fun, learning or pornography?
The time spent at the computer
و...

پنجم :کنترل ویدیو و ایمیل

ویدیوها یکی از مسائل اصلی وجود صحنه های پورنو است به همین دلیل سایت هایی مانند Totlol ویدیوهای مخصوص کودکان را در خود دارند که به صورت آنلاین قابل مشاهده هستند.
همچنین است pikluk نیز علاوه بر کنترل بر سایت ها امکان کنترل بر ایمیل را هم دارد ،بدین صورت که غریبه ها امکان برقراری ارتباط با فرزندان را از طریق ایمیل نداشته باشند.
--------------------------------------------------------
این ها فقط بخش کوچکی از نرم افزار ها و سرویس های Parental Control هستند و بدون شک سرویس های دیگری نیز هستند که در صورت تمایل می توانید در قسمت نظرات آنها را معرفی کنید.
http://www.instablogsimages.com/images/2008/07/31/igteddy_iQLvk_7548.jpg

منبع : keyneveshte.com
منبع کمکی : makeuseof.com
اشتراک دز سایت ما : Subscribe to feed
کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع مانعی ندارد!

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati